بازاریابی پیامکی هدفمند چیست؟

بازاریابی پیامکی هدفمند به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در شاخه بازاریابی هدفمند قرار می‌گیرد؛ که برعکس تبلیغات پیامک انبوه، بازدهی را بسیار بالابرده و هزینه‌ها را نیز بسیار کاهش می‌دهد. با ما همراه باشید.

بازاریابی پیامکی هدفمند یا SMS Marketing چیست؟

یک ‌ضرب‌المثل در علم بازاریابی و تبلیغات است که می‌گوید تبلیغات برای همه برابر است با تبلیغات برای هیچ‌کس …

منظور از این ضرب‌المثل هم کاملاً واضح است زمانی که شما آن‌قدر بازار مخاطبان خود را گسترده و وسیع کنید هم هزینه‌های شما بالا می‌رود هم پیام تبلیغاتی شما به گوش مخاطبینی می‌رسد که اصلاً نیازی به خدمات یا محصولات شما ندارند.

ما باید در بازاریابی پیامکی هدفمند فقط پیام شمارا باید به دست کسانی برسانیم که شناسایی شدند و میدانیم به‌احتمال‌زیاد به شما و خدمات شما احتیاج دارند.

طبق یک آمار منتشرشده 98 درصد از افراد همه‌ی اس ام اس های دریافتی را مطالعه می‌کنند.

فکر می‌کنم تا اینجا با اهمیت بالای بازاریابی هدفمند آشنا شده‌اید.

تفاوت بازاریابی پیامکی هدفمند با ارسال پیامک انبوه به لیست مشاغل:

ما در بانک جو با جمع‌آوری شماره تلفن سازندگان ساختمانی از کلیه مناطق 22 گانه تهران، کرج و شیراز به یک بانک اطلاعاتی قدرتمند تبدیل‌شده‌ایم و از طرفی هم به‌صورت روزانه پروژه‌های در حال ساخت را شناسایی می‌کنیم.

پس این‌یک خبر خوش به شرکت‌ها و اشخاصی است که درزمینهٔ ها و حوزه‌های مختلف ازجمله فروش مصالح ساختمانی، شرکت‌های پیمانکاری و…که در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند.

شما به‌راحتی می‌توانید محصولات و خدمات خود را در صنعت ساختمان به گوش و دیده کسانی برسانید که در جست‌وجوی آن هستند.

و اما تفاوت اصلی با پنل های پیامکی:

در پنل های پیامکی در سطح اینترنت یک گزینه تحت ارسال به شماره اصناف و مشاغل دارد؛ اما اکثر این شماره‌ها معتبر نیستند و حتی بسیار از آن‌ها سال‌ها است که خاموش است

ولی صحت اطلاعات ما از هر نظر ثابت‌شده است و حتی تمامی اطلاعات نیز برای شما ارسال می‌شود تا در صورت تمایل به بازاریابی تلفنی بپردازید.

دیگر مشاغل چه کنند؟

نگران نباشید ما در حال تهیه بانک اطلاعاتی بیش از 500 دسته شغلی هستیم که در اصناف دیگر مشغول هستند و به‌زودی آن را در دسترس عموم قرار خواهیم داد.

برای اطلاع یافتن درزمانی که بانک اطلاعاتی تکمیل شد از طریق فرم تماس با اطلاعات تماس خود را در اختیار ما قرار بدهید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) یکی از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. ولی همان‌طور که گفتیم دیگر روش‌های قدیمی در این نوع از بازاریابی توصیه نمی‌شود و شما حتماً باید از نوع هدفمند آن استفاده کنید.

ویژگی‌های بازاریابی پیامکی هدفمند:

  • همیشه در ذهن مشتریان وفادار و همیشگی خود باقی خواهید ماند.
  • مشتریان جدید را به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر به‌صورت مداوم پیدا می‌کنید.
  • در تمام سادگی که دارد می‌تواند به مؤثرترین تبلیغات شما تبدیل شود.
  • به‌صورت کاملاً مستقیم با بازار هدف و مخاطبان خاصی در ارتباط خواهید بود.
  • پیام‌های ارسالی شما به مشتریان هدف مدت‌های در تلفن همراه آنان باقی خواهد ماند و در زمان لزوم با شما تماس خواهند گرفت.
  • هزینه تمام‌شده بسیار پایین نسبت به انواع دیگر تبلیغات

نکات بسیار مهم در بازاریابی پیامکی:

  1. متن پیامک بسیار مهم است باید در یک جمله پیام تبلیغاتی خود را به مخاطب برسانید
  2. یک فاکتور های مهم در ارسال پیامک تبلیغاتی زمان مناسب ارسال آن است

اشتباهات رایج و مضر در بازاریابی پیامکی هدفمند:

در بازاریابی پیامکی نیز اگر شما دارای تخصص نباشید یا باید هزینه‌های سنگین در آزمون خطا را پرداخت کنید یا کلاً از ارسال SMS تبلیغاتی منصرف شوید.

اگر به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید تا حد بسیار زیادی بستر را برای موفقیت فراهم خواهید کرد

زمان نامناسب پیامک تبلیغاتی ارسال نکنید

همیشه دقت کنید که آیا این زمان مناسب ارسال پیامک است؟ آیا مخاطب شما در آن ساعت‌ها معمولاً وقت خواندن یک پیام رادارند یا خیر؟ خب قطعاً اکثر مخاطبین برای وقت خواب خود خیلی ارزش بالای بیشتر قائل هستند تا خواندن یک پیامک از طرف یک شماره ناشناس پس زمان را همیشه تنظیم کنید

طبق یک آمار دقیق از رفتار کاربران بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در روزهای شنبه تا چهارشنبه است و ساعت آن‌هم می‌تواند بین 10 صبح تا 13 باشد و برای بعدازظهرها هم می‌توانیم ساعت 17 تا 21 را در نظر بگیریم.

ارسال پیامک انبوه به همه افراد و مخاطبین غیر هدف

یکی از اشتباهات رایج ارسال پیامک انبوه به همه و یا حتی استفاده از شماره‌های دسته‌بندی مشاغل همگانی پنل های اس ام اس است.

باور کنید هیچ سودی از این ارسال‌ها نخواهید برد و درنتیجه دلسرد می‌شوید.

بازاریابی اس ام اسی

ارسال پیامک تبلیغاتی طولانی

ارسال پیام تبلیغات با یک متن بلند و بالا اصلاً ایده خوبی نیست چراکه حوصله مخاطبین خود را سر می‌برید و پیام شمارا بدون اینکه بخوانند از گوشی خود پاک می‌کنند.

ارسال پیامک تبلیغاتی به‌صورت پشت سرهم

در بازاریابی پیامکی هدفمند به این نکته دقت کنید که ارسال پیامک به‌صورت پشت سر هم جز اتلاف هزینه‌های شما هیچ سود دیگری برای شما ندارد سعی کنید همیشه حداقل یک هفته از آخرین پیامک ارسالی شما گذشته باشد و از ادبیات متفاوتی در پیامک‌های خود استفاده کنید. تا تبلیغات شما نتیجه معکوس به شما ندهد.

هیچ‌وقت ناامید نشوید

اگر شما قصد این رادارید که از طریق سیستم بازاریابی پیامک استفاده کنید به این نکته توجه کنید قرار نیست فقط با یک‌بار تبلیغات با شما تماس بگیرند و تحولی عظیم در کسب‌وکار شما اتفاق بیافتد.

درست است قطعاً با اولین بار ارسال پیامک شما هم مشتریان گوناگون و ارزشمندی را کسب می‌کنید ولی معجزه بازاریابی پیامکی هدفمند زمانی اتفاق می‌افتد که شما به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده این عمل را تکرار کنید.

به این ضرب‌المثل قدیمی ولی بامعنا توجه کنید که می‌گوید: با یک گل‌بهار نمی‌شود.

نتیجه‌گیری:

شما با اصول و مفاهیم صحیح و کاربردی اس ام اس مارکتینگ آشنا شدید. همین‌الان هم می‌توانید کار را شروع کنید ولی نکات گفته‌شده را هیچ‌وقت فراموش نکنید

مثل همیشه در بازاریابی صنعت ساختمان بانک جو در کنار شماست

اگر شغل شما با صنعت ساختمان در ارتباط نیست هم بانک جو به‌زودی بانک اطلاعات مشاغل و اصناف را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

نوشته قبلی

بازاریابی مصالح ساختمانی

نوشته بعدی

هر آن چیز که درباره‌ی سوپرمارکت‌ها باید بدانید

1 دیدگاه در “بازاریابی پیامکی هدفمند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید